CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Selasa, 4 November 2008

Mak Mertuaku meninggal dunia

Pada 01.11.2008 bersamaan hari sabtu, pada pukul 1.45 ptg aku dan suami dapat panggilan telefon dari kampung mengatakan mak mertuaku meninggal dunia. Sebenar aku dan suami bercadang untuk balik kampung pada minggu nie tp suamiku kata kita balik pada minggu depan. Suami ku sedih sekali lalu aku n suami bergegas pulang ke kampung. Mak dan ayahku ikut sekali ke perak dan kami pergi dengan 2 kereta.
Keretaku dipandu oleh adikku, semasa kami bergegas ke sana kereta kembaraku meragam dan tersangkut-sangkut. Kakak iparku menelefon banyak kali namun aku dan yang lain-lain tidak dapat melihat jenazah buat kali terakhir. Aku dan yang lain sampai ke lenggong pada pukul 7.30 mlm. Suami ku terkilan kerana tidak dapat melihat jenazah buat kali terakhir.
Bukan aku dan suamiku saja, malah kedua-dua abgnya pun tidak sempat melihat jenazah. Aku menenangkan suamiku namun suamiku berkata x apalah bukan salah ku. Aku bertanya pd kakak iparku apa terjadi lalu kakak ku cerita mak meninggal semasa tidur dan kakak ku nak kejut mak mertua untuk makan tengahari namun diam saja bila kakak iparku mendekati lalu mendapati badan mak mertuaku sejuk saja dan periksa nadinya sudah tiada.........
Sebelum balik ke Kuala Lumpur, suamiku sempat membawa balik pakaian Mak Mertuaku untuk kenangan dan rindu.............

0 comments: